"Väike roosa pilet paradiisi"

Ene Sepp, 312lk Tänapäev 2015
LV nr.37- Raamat autorilt, kes on noorem kui sina
Ene Sepp sündinud 17.juuli 1991, minu sünniaastaks 1989. Sobib!


See raamat läks lausa neelates!
Sattusid korraga kokku sobiv raamat ja mõnus vaba päev... Üritan enne kooli algust lugemise väljakutsega tegeleda, eelmine aasta läks väga napilt ja lõpetasin pool tundi enne südaööd vana-aasta õhtul :)

Raamat räägib noorest naisest, kellel on pikka aega püsisuhe, stabiilne töökoht, rutiin ja korduvad suhteprobleemid. Ühel õhtul aga otsustab ta Järve Selverist osta lotopileti... ja võidab megasuure summa raha. Suurema osa raamatust tegeleb ta küsimustega mis selle raamatuga teha ja kellele sellest võidust üldse rääkida. Mulle peategelane väga meeldis, selline meeldiv ja heatahtlik. Ja minu arvates läks võit täitsa õige inimese kätte.

Juba raamatu teema ise on hästi põnev. Mis sa teeksid, kui võidaksid lotoga hea mitu miljonit raha? Mis ma ise teeks? Kuna ma elan lastega, siis täitsa ilma mõtlematagi alustaks suurema kinnisvara soetamisest kui praegune 2-toaline, remondist ja pesapunumisest. Edasi? Vot edasi oleks ilmselt mõttekoht. Kas jätta ootele või paigutada kuskile mõistliku investeeringuna. Heategevus? Ilmselt ise abivajajaid otsima ei hakkaks. Vist. Tegelikult ju ei tea. Arvan, et kui oleks võimalik aidata, siis teeksin seda vajadusega kokku puutudes. Kas ma ise räägiks oma võidust? Lähedastele kindlasti, sest mu suhtlusring on üsna väike ja seal pole juhuslikke inimesi. Ja lõpuks... ma loodan, et mul oleks piisvalt julgust mõne hullu ideega tegelema hakata. Kas mõni poekene või muu kohake, mis oleks käsitöö või kirjandusega seotud... Midagi, mis ilma stardikapitalita tegemata jääks ja millest muidu unistadagi ei julgeks.

Kirjutatud oli nii, et lugeda oli mugav! Lõpp oli veidi üllatav ja mõnes kohas tekkisid mõttes küsimärgid, aga... Novot onju. Milline on õige lõpp raamatule lotovõitjast? Või üldse, milline on õige lõpp ükskõik millisele raamatule? See tõmbas jutu väga kenasti kokku ja midagi ei jäänud lohisema. Kõikide tegelaste edasine lähisaatus sai selgeks. Ja etteaimatav see lõpp lugemise ajal ka polnud.

Soovitan!

Ene Sepp igatahes on edaspidi nende kirjanike seas, kellelt veel mõne raamatu soovin lugeda.
See artikkel tekitas huvi raamatu "Medaljon" vastu- https://epl.delfi.ee/kultuur/ene-sepp-vormis-vahetundides-kirjutatu-romaaniks?id=51157324 
Ja siin on kirjaniku enda blogis veidi juba loetud raamatust- https://tudengiraport.wordpress.com/minu-raamatud/vaike-roosa-pilet-paradiisi-ilmub-2015/ 

Comments

Popular Posts