"Majahoidja kassi juhtum"

LV nr.39- Raamat kirjastuse Elmatar sarjast "Öölane"
Erle Stanley Gardner, 236lk Elmatar 2005


Alati, kui kohalikus raamatukogus käime, vaatab mu pisike tütar seda riiulit, kus on öölase-sarja raamatud. Kuna ma aga krimkasid ei loe, olen alati käskinud tal need tagasi panna. Nüüd sain talle rõõmu valmistada ja just sinna emmele lugemist valima saata :) Sain kohe kaks tükki, üks oli kassiga ja teine kollane. Kui ma alguses lootsin pääseda ühega, siis käikse mult ikkagi peale väljakutse-punkti läbimist küsimas selle kollase raamatu kohta. Eks näis... ega ma vist enam ei pääse. Ja kui aus olla, siis oli kaasahaarav lugemine. Hommikul hakkasin pihta ja õhtul ootasin ärevalt esimest vaba hetke, et lõpp teada saada.

Raamatus on põnev lugu, mis algab advokaat Perry Masoni uue kliendiga, kelleks on mees kassiga. Kassi olemasolu ja kõrgendatud tähelepanu siin raamatus on kindlasti suureks rõõmuks kõigile kassisõpradele. Tegu on (nagu pealkirigi vihjab) majahoidja kassiga, kelle ümber hakkab keerlema üks keeruline pärandiasi. Majahoidjale on antud pärandusega õigus jätkata elu oma endise tööandja juures. Teised pärijad hakkavad norima aga ta kassi kallal ja tahavad kassist lahti saada. Kass aga on täieõiguslik pereliige ja majahoidja on valmis tema eest võitlema hakkama. Edasi läheb asi keeruliseks. Hakatakse uurima pärandust, jõutakse aga paberitest eemale mõrvakahtluseni ja mõrvade arv raamatu jooksul kasvab...



Loo moraal oleks, et ära nori kassi kallal. Ta suudab ise vurrugi liigutamata probleeme tekitada :)

Poleks alustatud kassi kallal norimisest, oleks kõik vanaviisi edasi läinud.
Nii mõnigi hämar asi oleks jäänud avastamata.
Nii mõnigi inimelu oleks olnud päästetud. Ilmselt. Vähemalt mõneks ajaks.

Proovisin lugemise ajal olla korralik krimilugeja ja mõistatada, kes võiks süüdlane olla. Õnneks mul vedas ja seda varjata ei proovitudki. Selles mõttes, et ühtegi salalast või uut tegelast lõpus juurde ei tulnud ja Perry Mason ise midagi korda ei saatnud. Küll aga suutis lõpp olla väga üllatav! Sellist lahendust ma poleks osanud oodata ja see meeldis väga.
Isegi vist nii väga, et Perry Masoni või sama autori kirjutatud teoste vastu tekkis sügav sümpaatia.

Perry Mason oli minu jaoks tundmatu tegelane. Aga meeldejääv. Mees, kes ajab taga põnevust ja seisab aususe eest. Tark ja nutikas ka.
Tegelastest meeldis veel muidugi kass. Ilus pärsia pikakarvaline ja tujukas. Inimeste osas väga valiv. Just selline nagu üks õige kass olema peab :)




Comments

Popular Posts