"Kalevipoeg"

LV nr.5- Sinu raamatukogus (see kust sa enamasti käid laenutamas) 2019. aastal enim laenutatud raamat

Eno Raud, 135lk Ilo 2004


Kõige enam laenutan Tallinna Keskraamatukogust. seal on erinevad kategooriad ja lasteraamatutest laenutati kõige rohkem raamatut "Kalevipoeg". Tegelikult ma ei teagi... kas see on ikka väga aus jaotus, sest tegelikult on tegu ju kohustusliku kirjanduse raamatuga. Ka minu laps pidi seda eelmisel kalendriaastal lugema. 

Siiski on tegemist eesti kultuuris tähtsa teosega ja Eno Raua versioon on hea võimalus seda üle korrata. Samas aga... lugedes täiskasvanuna on keeruline panna end uskuma, et see teos peaks olema eestlaste jaoks miski, mis meid kujundab ja toetab rahvusena. Üks tippteos ju võiks seda teha? Aga ometi lõpeb ta kangelase õnnetu saatusega, pideva madistamise, unistuste tagaajamisest loobumisega (ei jõutud ju Lennukiga päriselt maailma otsa vaid pöörduti tagasi selle asemel et otsida ohutu tee, mis ei viiks põrgusse). Sõdasid on meil tõesti ja eks see osa on teoses aus. Meil ei ole ilusat õnnelikku ajalugu, kus oleksime saanud omaette rahus ja õnnes elada. 

Vabandan ette, kui mu uitmõtteid loeb keegi, kellel on tõsine austus "Kalevipoja" vastu ja kelle jaoks on asjad paremini lahtimõtestatud. Ma lihtsalt ei suutnud seekord leida selle raamatuga mingit sidet. Hoolimata sellest, et kultuur ja rahvuslus on minu jaoks olulised.

Teine mõte oli, et... miks sellest filmi ei ole, mida iga aastavahetus või iseseisvuspäev telekast võiks vaadata? Vabandan, kui midagi sobivat on olemas ja näidatud, aga meenutada ma ei suutnud. Googeldades leidsin, et lootust vist on... eks näis :)

Comments

Popular Posts