"Buzzmarketing: kuidas panna inimesed asjast rääkima"

Mark Hughes, 224lk Hermes 2006

LV nr.32- Sinu koduse raamaturiiuli alumisel riiulil vasakult viies raamat


Mul on alati hea meel, kui väljakutse sunnib mind oma raamaturiiulist midagi ette võtma, mis siiani veel lugemata on jäänud. Ka selle raamatuni... ma pole kindel, millal jõudnud oleksin. Teema ja pealkiri ja kõik tundus küll huvitav, aga millegipärast on laenutatud raamatud põnevamad ja telefonist on mugavam lugeda kui raamatust ja... nii ta läheb.

Raamatu põhiidee on, et kõige mõjusam reklaam käib inimestevahelise suhtluse abil. See muudab ühesuunalise (nt telekast reklaami vaatamise ja unustamise) suhtluse kahesuunaliseks, sest ka reklaami vaatajast/kuuljast/nägijast saab kaasosaline. Ideed rikastavad ka mitmed näited, kus kallis reklaamikampaania "traditsioonilisel meetodil" on võtnud palju raha, kuid andnud olematuid tulemusi. Ehk siis raamat koosnebki küll teoreetiliselt raamistikust, kuid ei ole kuiv reklaamiteooria, sest kirjeldab kõike läbi kogemuste ja näidete. Kui algul ehmatas mind raamatu väike kirjafont (arvasin, et lugemine venib pikale), siis tegelikult on kõik esitatud voolavalt ja lehekülgede kulgemist ei pane tähelegi.

Mulle väga meeldib autori lähenemine, sest ka mulle ei meeldi traditsiooniline ja igav reklaam. See jätab külmaks. Puudu jääb kirest, mis peaks olemas olema nii tootjal kui ka reklaamijal. Sest nad peaks ju müüma midagi, millesse ise usuvad. Mulle isiklikult meeldis ka väga antropoloogide mainimine (lk.175), kes olid kaasatud And1 turundusse. Õpin antropoloogiat ning ma reaalselt usungi, et antropolooge võiks rohkem kaasata. And1 näitas seal suurt kasutegurit, sest nad õppisid läbi intervjuude, kodukülastuste ja vaatluste oma sihtgruppi päriselt tundma õppima. Ma ei näe nendele meetoditele võrdväärset vastast ebamäärastel küsitlustel, mille tulemusena mingi "keskmine" leitakse.

Soovitan lugeda kõigil, keda pealkiri köidab. Raamat vastab täielikult pealkirjale, ei valmistanud pettumust ja sisaldab väga palju praktilist kogemust. Palju on ka originaalseid lahendusi, "kastist välja" mõtlemist (näiteks miks ei võiks uue toote puhul mõnd linna ümber nimetada?) ja toredaid lugusid, kuidas inimesed on kaasa löönud osana kampaaniatest.


Mõned näited raamatus välja toodud kampaaniatest:

Batikasärkide levitamine oli samuti geniaalne ja väga ettevõtlik.

Ja... reklaam WCs... ja pähklikottidel... ja lugege ise :)


Pildil on 5 eelmisel aastal lõpetamata jäänud Lugemise Väljakutse raamatut, mis tulid kaasa jaanuarikuussee... Buzzmarketingi lõpetasin kolmandana, 2 veel jäänud väljakutse läbimiseks :)

Comments

Popular Posts