"Romeo ja Julia"

LV nr.23- Shakespeare - originaal, uusverioon, inspiratsioon 

Andrus Kivirähk, 60lk EKSA 2003


Selle raamatu kohta on väga raske midagi öelda. Lugemine tekitas palju... peataolekut, sest ma päris hästi ei saa aru, misasi see nüüd oli.

Seoseid romantilise hiilgeteosega "Romeo ja Julia" pidi peale lugemist ikka päris pikalt otsima. 

Mulle tundub, et Kivirähk on kirjutanud raamatu, soovides teada saada KUI KAUGELE ta võib minna ja sooviga neid piire katsetada. Kõik on lugeja jaoks kokkuvõttes väga viisakas, midagi täiesti otse ei kirjelda... aga ometi kogu see inimese ja looma suhe noh... on väga tundeline ja füüsiline.


Aga kokkuvõtteks... Romeo on raamatus inimene, lihtsameelne maapoiss, kes armub kitse. Neil on tuline armastus ja mõlema poole vanemad ei ole liikide erinevuse tõttu sellest just vaimustatud. Ei meelde Romeo isale kitsed ega kitsedele Romeo. Lõpeb kõik traagiliselt, sest kits hukatakse. 

NB! SPOILER! Romeo on seejärel masenduses ja ronib potti, milles kitsest sülti keedetakse. 


NB! Ärge laske end petta nunnust kaanepildist. Küll aga hinnake seda, et ta on stiilne. Ka raamatu kujundus kaante sees on stiilne, sisaldab pildimaterjali, lehed on korralikud ja raamatu kvaliteet on igati äge.

"Ah, kallis Julia! Kui oleme kord paari pandud, ütle mulle, missugust maha tahad endale? Meid kodu ootab imeilus! Suur tuba on kui aas, täis rohtu, heina, lilli. Seal saad sa süüa, ringi kalpsata. Ja peldikut ei ehita me üldse, vaid istutame tuppa ühe põõsa - seal asjad ära aetud saab."

...ehket... kes ootab siit midagi õrna ja armast... palun valige midagi muud.
See raamat sobib rohkem mingit sorti erilise kogemuse ihalejatele.

Maailma kõige lahedam tutvustus, mis ma lugenud olen, on selle raamatu kohta SIIN (Aigi Viira "Kivirähki «Romeo ja Julia» kiunub teatrilava järele" Postimees 24.aprill 2003).
Kirjeldab palju pikemalt ja põhjalikumalt ja oskab minust rohkem arvata. Ise olen jätkuvalt liiga hämmeldunud.

Comments

Popular Posts