"Kõnni. Üks samm korraga"

Erling Kagge, 176lk Postimees Kirjastus 2019


Ma armastan jalutamist! 

Mul tekkis isegi väike ettekujutus, kuidas ma hakkan läbi lugema suurt hulka jalutamisteemalisi raamatuid... aga eks paistab, mis sellest mõttest edasi saab :) Algus igatahes on tehtud ja mõned raamatud ootavad tagavaraks ka.

Esimene meeldejääv raamat selles (loodetavasti pikas rännakus) oligi minu jaoks Erling Kagge "Kõnni". Seal on nii meeleliselt edasi antud teekond töökohta, teekond mööda kanalisatsioone, muud erinevad rännakud, inimese eluring ja kõndimine kui enda proovilepanek. Kõndimine erinevates tempodes, kus ühel tänaval võib veeta päevi, kui käid läbi ja võtad rahus aega iga majaga tutvumiseks. See annab raamat annab jalutamisele täiesti teise mõõtme.


Raamat on kirjutatud ladusas tekstis ja laia silmaringiga (isegi antropoloogid on ära mainitud! minu nõrkus raamatute puhul, antropoloogi mainimine mõjub mulle nagu nunnud kassipildid!). Sobib lugemiseks täiesti vabalt peale tööpäeva. See on minu jaoks ka teine plusspunkt raamatute puhul. Kui nad peale kõiki teisi "tähtsaid toimetusi" suudavad veel midagi lisaks pakkuda. Uusi teadmisi, puhkust, fantaasiat või inspiratsiooni. Siia raamatusse oleks need kõik justkui kokku pandud, sest liikumine ühest kohast teise mõjub meile igati rikastavalt teadmiste poolest, on rahuliku tempoga puhkehetk ja hea jutustaja abiga saab toitu ka meie fantaasia ja lennutab inspiratsiooni tööle.

Kus mulle endale meeldib jalutada?

Miks ma jalutan?

Millist rolli mängib minu jaoks jalutamine?

Kuidas uue linnaga tutvuda?


Misiganes rännakule see raamat Sind viib, naudi! :) 

Aga kes on raamatu autor? Wikipedia teeb kiire ülevaate, et Erling Kagge on Norra maadeavastaja, kirjastaja, autor, jurist, kunstikoguja, ettevõtja ja poliitik. Ta on hetkel 58 aastat vana ja ta sünnipäev on 15.jaanuar. HeadRead lehelt SIIN saame teada, et tegemist on ka modelliga (kesiganes guugeldab nime ja klikib korraks piltide peale, saab aru, et tegu on tõesti karismaatilise meesterahvaga). Aja kokkuhoiuks ja austuseks allikate vastu, ei hakka ma HeadRead kirjeldust rohkem ümber jutustama ja tõstan copy-pastega siia ülejäänu...

"Temast sai 1994. aastal esimene inimene, kes läbis „kolme pooluse väljakutse“, jõudes jalgsi nii põhjapoolusele, lõunapoolusele kui ka Džomolungma tippu. Samuti on ta esimene inimene, kes on jõudnud kõrvalise abita nii põhja- kui lõunapoolusele. Pärast selliseid saavutusi läks Kagge Cambridge’i ülikooli filosoofiat õppima ja rajas Norra üheks juhtivamaks kirjastuseks muutunud Kagge Forlagi. Eelmisel aastal ilmus eesti keeles üks Kagge bestselleritest, seikluslik eneseabiraamat „Vaikus müraajastul. Rõõm end maailmast välja lülitada“ (eesti k Post Factum, 2018, tlk Sigrid Tooming). Nagu pealkirigi räägib, on tegu mõtisklusega vaikusest – kuidas leida vaikust maailmast ja iseendast. Ühelt poolt on raamatul tugev seos Kagge uskumatult seiklusrikka eluga, sest tema sõnutsi on just Antarktika kõige vaiksem koht, kus ta on käinud, olgugi et vaikust võib leida ka suurlinnast. Teisalt aga kõneleb raamat sisemisest vaikusest, mida on eriti tugevalt kuulda siis, kui inimene on üksi."

Ehk siis... siit koidab ettepanek lugeda ka ta järgmist raamatut... Kuna mõlemad on kergesti kättesaadavad ka ELLUst, siis jõuluaeg tundub täiega õige aeg mürast mõtisklemiseks. Sinna jõuludeni on küll aega, aga jaanid on juba läbi. Kaua enam oodata pole!

Comments

Popular Posts