"Kõik on väljamõeldav"

LV nr.43 - Raamat, mille lugemissoovitus jõuab sinuni meedia vahendusel - Marie Forleo, 376lk Loogiline OÜ 2019


Raamatusoovituse leidsin Facebook'ist. Esimesed korrad natuke kriipis ja et mul oli pöörane sünnipäevakuu, kus ma lubasin endale paljutki, tellisin ka selle raamatu. Lubadusega lugeda motiveerivaid asju terve suve ja olla sügiseks käima lükanud enda jaoks uusi tegemisi. (Praegu seda kirja pannes tuleb mulle küll meelde, et kerge paus on lugemistega sisse jäänud, aga järgmine raamat on juba ootel, seega on viga enne avastamist juba parandatud :) ).

Millest see raamat siis räägib? Julgustab inimesi ette võtma muutusi oma elus ja täitma unistusi. Jah, ausalt üles tunnistades, on sedasorti raamatuid palju. Aga ta on täitsa parajalt paks, parimates aastates naise poolt kirjutatud (seda mitte Marie'd vanaks nimetades, vaid ta on jõudnud üht-teist proovida ja end üles töötada ja tänu sellele on tal millestki rääkida) ja täidab oma eesmärgid lugeja ees. 

Mida ma teadsin ENNE raamatu lugemist? Olin Youtube'ist ära vaadanud mõned Marie Forleo videod. Esimese juba täitsa ammu, kui Elizabeth Gilbertil tuli välja "Big magic". Enne, kui raamatu kätte sain, olin läbi lugenud ka tutvustavad peatükid (nende võimalus on enne internetis raamatute ostmist ülimugav ja ülimõnus). Teadsin, et Marie Forleo on aktiivne, ettevõtlik ja suhtleb sõbralikult. Samamoodi teadsin, et üksi pusides kaugele ei jõua ja vahepeal on tore kätte võtta mõni "uhhuu-raamat", mis uuesti suurema hooga liikvele aitab. Jah, eneseabi- ja enesearengukirjandus on nii- ja naasuguse mainega. Aga... jah, ka mina kipun seda aeg-ajalt lugema.

Mida ma tean PEALE lugemist? Enda eesmärgid muutusid tänu harjutuste läbitegemisele. Rohkem tean Marie Forleost endast (etteruttavalt- ei ole mingit nutulaulu ega traagilist lapsepõlve, lihtsalt enda elust toodud näited panevad tundma, et inimene on tuttavam). Proovisin ka "Kõik on väljamõeldav" mantra sissetoomist enda ellu, aga mulle ikkagi tundub, et see kõlab mõnes teises keeles loomulikumalt (sama mure kerkis pinnale ka nii mõni teinegi kord lugedes... et kas originaalis kõlavad laused/väljendid loomulikumalt). Idee ise on siiski meelde jäänud ja sellega olen sajaga nõus, et liiga lihtsalt ei tohi alla anda ja lahenduste leidmiseks tuleb loov olla.

Kas ja kellele ma seda soovitan? Neile, keda sõna "eneseareng" ära ei hirmuta. Või siis ka neile, keda see ära hirmutab, aga kes jäävad millegiga toppama ja tunnevad, et elus oleks vaja midagi muuta. Sa võid ju seda raamatut salaja lugeda ilma et teised teada saaks :D

Comments

Popular Posts